top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverIsa

top 3 van corona-receptjes

Moest ik een restaurantje openen dan stonden deze receptjes zeker op de kaart.

Geen plannen hoor en ook niet de beste tijden om een restaurant te openen maar ik ben in deze thuis-blijf-coronatijden nog meer aan het koken geslagen dan anders.

Een aantal van die gerechten zijn echt toppertjes én blijvertjes geworden!

Dit is mijn top 3!

Zou je komen eten?


1.Worteltjestaart:


Nee, niet het gebak met geraspte wortelen en noten en een lekkere frosting maar wel een soort quiche met heel veel groentjes in.

De jonge worteltjes van de plaatselijke boerderij krijgen een glansrol: superlekker!!

Groentjes stoven en op een vel kruimeldeeg verdelen, hesp of baconreepjes toevoegen naar keuze, overgieten met een mix van melk, ei, kruiden en kaas, 20 minuten in de oven op 180° en klaar!!

Ik gebruikte prei, ui, erwtjes en jonge wortelen maar je kan er ook courgette, aubergine, paprika, mais, spinazie,... in doen. Verschillende kleurtjes ogen mooi en zijn ook heel gezond want elk kleur is een andere vitamine!


2. Jambalaya:

Dit heerlijke 1-pansgerecht is er 1tje van Jeroen Meus en is een echt smaakbommetje! Het doet een beetje denken aan paella maar dan zonder vis en schaalvruchten.

Gebruik zeker Paella of risottorijst zoals carnalori of arborio en niet de gewone witte rijst.

Het geeft een instant zuiders vakantiegevoel!



3. Spaghetti Nicoise

Dit is ook een gerechtje met een echt vakantiegevoel, alsof je in Nice op een terrasje zit met zicht op de Middellandse Zee, maar dan gewoon vanuit je eigen tuin, zonder die vreselijke files naar het zuiden :-).

Het is eigenlijk zoals de salade Niçoise maar dan warm en met spaghetti!


De saus is een mix van groene boontjes, tonijn, zwarte olijven, ui en tomaatjes en een beetje kookvocht van de pasta. Omdat ik veel gele courgettes had heb ik de tomaatjes vervangen door gele courgette, ook lekker!!


Viola , dit is mijn top 3 , ga je er ook 1tje uitproberen?

Alvast veel kookplezier en smakelijk!!







19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page